نحوه پرورش زینیا – گلهای فلوریت

نحوه پرورش زینیا - گلهای فلوریت

زینیا یکی از ساده ترین گل های شاخه بریده برای رشد است. آنها اولین محصول عالی برای باغبانان مبتدی هستند و بدون توجه به اینکه باغ شما در کجا قرار دارد، تولیدکنندگان قابل اعتماد و پرباری هستند.

علاوه بر تولید سطل ها و سطل هایی از گل های زیبا و ساقه بلند که برای قلمه زدن من، هستند، آنها را بسیار مورد علاقه گرده افشان ها قرار می دهند.

زینیاها از هوای سرد بیزار هستند و ترجیح می دهند بعد از کمی گرم شدن آنها کاشته شوند.

بسیاری از باغبانان در مناطق گرم‌تر جهان می‌توانند با موفقیت دانه‌های زینیا را مستقیماً در باغ بکارند، اما در اینجا در واشنگتن سرد، ما گیاهان خود را زودتر در گلخانه، 4 تا 6 هفته قبل از آ،ین یخبندان بهاری شروع می‌کنیم.

پس از اینکه هوا به اندازه کافی گرم شد و تمام خطر یخبندان از بین رفت، گیاهان را در مزرعه قرار می دهند.

مانند هر گلی که در مزرعه ما رشد می کند، ما سعی می کنیم بهترین شروع ممکن را به آنها بدهیم و بستر کاشت خود را با دوز سخاوتمندانه کمپوست و کودهای آلی آماده کنیم. در اینجا درباره آماده سازی خاک بیشتر بد،د.

پس از آماده شدن بسترهای کاشت، خطوط آبیاری قطره‌ای را راه‌اندازی می‌کنیم و سپس با لایه‌ای از پارچه منظره از پیش سوخته روی بسترها را می‌پوش،م. استفاده از پارچه برای موفقیت ضروری نیست، اما در اینجا در مزرعه از آن برای افزایش حرارت و سرکوب علف های هرز استفاده می کنیم.

گیاهان فضایی را با فاصله 9 تا 12 اینچ (23 تا 30 سانتی متر) از هم قرار دهید و بسته به آب و هوا، هفته ای یک یا دو بار به صورت عمیق آبیاری کنید. اگر خاک خوب و منبع دائمی آب داشته باشید، گیاهان می توانند بزرگ شوند و به نوعی حمایت نیاز دارند.

اگر در ردیف‌های بلند رشد کنید، گیاهان را می‌توان با راندن پایه‌های سنگین یا ستون‌های T در اطراف محیط بستر و استفاده از ریسمان وثیقه برای ایجاد جعبه‌ای با رشته‌های رشته‌ای برای نگه داشتن گیاهان در حالت عمودی دسته‌بندی کرد. اگر در حال کاشت زینیا در بستر باغ خود هستید، می توان گیاهان جداگانه را با استفاده از ریسمان به ستون ها گره زد.

راز به دست آوردن بیشترین تولید گل و بلندترین ساقه از گیاهان زینیا این است که آنها را در جو، نیشگون بگیرید. زم، که ارتفاع بوته ها به 20 تا 30 سانتی متر رسید، از قیچی تیز استفاده کنید و 7 تا 10 سانتی متر بالای گیاه را درست بالای مجموعه برگ ها ببرید. این نشان می‌دهد که گیاه چندین ساقه را از پایین محل برش می‌فرستد.

در طول دوره های هوای گرم و خشک، گیاهان زینیا مستعد ابتلا به کپک پودری هستند. ایجاد جریان هوای خوب در اطراف گیاهان و اطمینان از اینکه آنها هیچ گونه تنش خشکی را تجربه نمی کنند به کاهش فشار بیماری کمک می کند.

ما دریافتیم که اسپری پیشگیرانه مخلوطی از Cease و MilStop (هر دو قارچ کش آلی) هر 7 تا 10 روز آن را دور نگه می دارد.

اگر گیاه زینیا را مرتباً برداشت نمی‌کنید، حتماً گل‌های مصرف‌شده را بردارید تا انرژی گیاه را روی تولید گل‌های جدید متمرکز کنید و بذر نگذارید.

زینیاها را باید زم، که کاملا بالغ شدند چید وگرنه در گلدان ماندگار نمی شوند. برای دانستن اینکه آیا بوته های زینیا شما آماده برداشت هستند یا خیر، از “تست ویگل” استفاده کنید. به سادگی ساقه را حدود 20 سانتی متر از سر گل نگه دارید و به آرامی تکان دهید. اگر تنه آویزان یا خم شده باشد، آماده برش نیست. اگر ساقه سفت باشد و عمودی بماند، آماده برداشت است.

زینیا یک گل “،یف” است و از یک یا دو قطره سفید کننده در آب خود سود می برد. گل ها به سرما بسیار حساس هستند، بنابراین آنها را در رادیاتور قرار ندهید. اگر یک ماده نگهدارنده گل به آب اضافه شود، زینیا باید حدود یک هفته در گلدان بماند.

من از اول شروع به پرورش زینیا کردم و هر سال بیشتر و بیشتر عاشق آنها می شوم. اگر می خواهید همه موارد مورد علاقه من را ببینید، بررسی کنید دپارتمان زینیا از کتابخانه فلورت.

اگر به دنبال بذر زینیا هستید، ما مجموعه ای زیبا از واریته های Floret Original را داریم که در مزرعه پرورش یافته اند. فروشگاه فلوریت.

من دوست دارم تجربه شما را در مورد این مجموعه شگفت انگیز از گیاهان بشنوم. آیا در حال پرورش زینیا هستید یا قصد دارید آنها را در فصل آینده به باغ خود اضافه کنید؟ اگر چنین است، آیتم های مورد علاقه شما چیست، یا چه گنجینه های جدیدی را به لیست آرزوهای خود اضافه می کنید؟


لطفا توجه داشته باشید: اگر نظر شما بلافاصله ظاهر نشد، صبر کنید. ما یک فیلتر هر،مه داریم که از ما می‌خواهد نظرات را قبل از انتشار تأیید کنیم.



منبع: https://www.floretflowers.com/،w-to-grow-zinnias/