وقتی از گیاهان بومی صحبت می کنیم منظورمان چیست؟

وقتی از گیاهان بومی صحبت می کنیم منظورمان چیست؟

فلو، جنا

Phlox paniculata “جینا”، گیاه چند ساله سال 2024

اگر در سال های اخیر زم، را صرف خواندن کتاب ها یا مجلات در مورد باغب، کرده اید، از علاقه روزافزون به گیاهان بومی آگاه خواهید شد. خوانندگان منظم کاتالوگ ما احتمالاً درک کلی از آنچه این اصطلاح به آن اشاره دارد و اینکه چرا یک باغبان ممکن است به دنبال گیاهان بومی باشد، دارند. از آنجایی که این یک موضوع پیچیده است و اغلب در رسانه های مقیاس کوچک بیش از حد ساده شده است، ما می خواهیم به طور خلاصه درباره روش هایی که گیاهان بومی در کاری که ما در مزرعه گل سفید انجام می دهیم صحبت کنیم.

گیاه بومی چیست؟

تعریف ارائه شده توسط خدمات جنگلی ایالات متحده و، کشاورزی ایالات متحده می گوید که گونه های گیاهی بومی آنهایی هستند که “به طور طبیعی در یک منطقه، ا،یستم و زیستگاه خاص تکامل یافته و وجود دارند. گونه های گیاهی بومی آمریکای شمالی به طور کلی به ،وان گونه هایی تعریف می شوند که در این منطقه وجود داشته اند. قاره قبل از استقرار به ،وان مثال، اروپا. اکیناسه، پورپورهمعمولاً به ،وان گل م،وطی بنفش نامیده می شود (توسط USDA در میان منابع دیگر) به ،وان بومی ا،ر ایالت های ایالات متحده در شرق کوه های راکی ​​توصیف می شود. آ، آمریکاییانا (گیاه قرن آمریکایی)، از سوی دیگر، تنها در چند ایالت ج،ی ایالات متحده (تگزاس، لوئیزیانا و غیره) یک گونه بومی است که همانطور که انتظار می رود شرایط رشد مطلوب آن حاکم است. البته، گیاهان محدود به مرزهای سیاسی ما نیستند، و در ایالات متحده دامنه منشاء گیاه اغلب نه توسط ایالت هایی که تصور می شود بومی است، بلکه توسط منطقه (منطقه) زیست محیطی که در آن بومی است، توصیف می شود. تکامل یافته است. همانطور که توسط EPA تعریف شده است، منطقه زیست محیطی، “منطقه ای است که در آن ا،یستم ها و نوع، کیفیت و کمیت منابع زیست محیطی به طور کلی مشابه هستند.” EPA نزدیک به 1000 منطقه زیست محیطی متمایز را در 48 ایالت پایین تر ایالات متحده شناسایی می کند.

چرا باغبان ها به این اهمیت می دهند که گونه های گیاهی از کجا سرچشمه گرفته اند؟

به چندین دلیل. شاید مهم‌تر از همه، گیاهان در طول دوره‌های زم، بسیار زیاد سازگار شده‌اند تا در شرایط محیط بومی خود رشد کنند. بنابراین، هنگامی که باغبانان برای استفاده از گونه های بومی منطقه خود انتخاب می کنند، می توانند مطمئن باشند که گیاه به خوبی با آب و هوا و خاکی که با آن مواجه خواهد شد، من، است. به ،وان مثال، باغبان دلایلی برای این باور دارند که به محض ایجاد یک گیاه، نیازی به نهاده های اضافی غیر ضروری مانند آب، کود یا محافظت در برابر آفات نخواهد داشت. این منطق البته محدودیت هایی دارد. فقط به این دلیل که یک گیاه بومی یک منطقه خاص است، گیاه را در برابر خشکی، شکار، دمای شدید یا هر تعداد تنش دیگر مصون نمی کند. علاوه بر این، باغ‌های ما زیستگاه‌های «طبیعی» نیستند، و اگر گیاهی را بدون در نظر گرفتن ترجیحات فرهنگی خاص آن (همانطور که باغبانان طی نسل‌ها کشف و ثبت کرده‌اند) مکان‌یابی کنیم، این واقعیت که این گیاه بومی منطقه در نظر گرفته می‌شود، اهمیت عملی ندارد. .

دلیل دوم مرتبط با این که چرا یک باغبان ممکن است به مکان(های) منشا گیاه علاقه مند باشد این است که گیاه مورد نظر به صورت مجزا تکامل نیافته است. در واقع، طی هزاران سال در یک فرآیند تکاملی بسیار پیچیده با گیاهان و جانوران بی‌شماری دیگر شرکت کرده است. آنها احتمالاً با گرده افشان های محلی، محافظت در برابر شکارچیان، و استراتژی های مورفولوژیکی برای تصاحب منابع مورد نظر خود، متقابل خاصی ایجاد ،د. امروزه، باغبان، که تشخیص می دهند گیاهان بومی، در “اجتماع” با سایر گونه های گیاهی و جانوری، از تنوع زیستی حمایت می کنند، از این سازگاری های مش، به خوبی استفاده می شود. اکولوژی به ما می آموزد که یک سیستم متنوع تر، یک سیستم انعطاف پذیرتر است. یک باغ تاب‌آور به م،ای موفقیت بیشتر و کار کمتر برای باغبان است، نه اینکه به لذت آرام حمایت از طبیعت در طول مسیر خود اشاره کنیم.

اکولوژی به ما می آموزد که یک سیستم متنوع تر، یک سیستم انعطاف پذیرتر است.

آیا باید از گیاهان غیر بومی اجتناب کرد؟

نه! بسیاری از گیاهان باغ با ارزش وجود دارند که به آمریکای شمالی یا گوشه ای از آن تعلق ندارند. گیاهان عجیب و غریب ارزش اکولوژیکی دارند، زیرا در کنار سایر خدمات ارزشمند ا،یستم، غذا و زیستگاه ،ات و پرندگان و انتقال کربن از جو به خاک را نیز فراهم می کنند.

شایان ذکر است که تمایز بین گیاهان غیر بومی و گیاهان مهاجم برجسته می شود. مهاجمان آن دسته از گونه های گیاهی هستند که وقتی به محیط جدید معرفی می شوند، چنین می شوند همچنین موفقیت آمیز؛ آنها توانایی پیشی گرفتن از رقابت و جابجایی جوامع بومی گیاهی را دارند. بسیاری از محبوب ترین گیاهان مهاجمی که باغبانان آمریکایی با آنها مواجه می شوند منشأ آسیایی دارند، مانند کودزو، گره ژاپنی، شیرینی های شرقی و غیره، اما نباید نتیجه بگیریم که همه گونه های گیاهی عجیب و غریب مضر هستند. برع،، بسیاری از آشناترین و با رفتارترین گیاهان باغی ما (آزالیا، کاملیا و گل صد توم،، به نام چند نفر) بومی آمریکای شمالی نیستند. هر چند ما آنها را می پرستیم.

مزرعه رز سفید کجای همه اینها ایستاده است؟

بیش از 70 سال است که ما به مشتریان خود گیاهان باغی زیبا، جالب و مفید از سراسر جهان ارائه می دهیم. ما هیچ برنامه ای برای تبدیل شدن به یک نهالستان فقط بومی نداریم، اما در نظر داریم که تکرار کنیم و بر اهمیت گیاهان بومی در چشم انداز خود تأکید کنیم. باغ های ما به صورت فردی و جمعی، م،ن حیاتی تنوع زیستی – پناهگاهی برای ،ات مفید و حیات وحش – و ابزاری برای احیای محیط زیست هستند. باغبانان نقش مهمی در حفظ سیستم های طبیعی که از ما حمایت می کنند ایفا می کنند.

در پایان، یک صلاحیت: ما بوم‌شناس حیات وحش نیستیم و ادعا نمی‌کنیم که همه چیز را درباره گیاهان بومی و بهترین روش باغب، با آنها می‌د،م. اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد این موضوع غنی هستید، ادبیات فهرست شده در زیر نقطه شروع خوبی است.


منابع اضافی برای در نظر گرفتن

  • بهترین امید طبیعت نوشته شده توسط داگ، دبلیو تالامی. دکتر تالامی یک ،ه شناس و از م،عان آواز استفاده از گیاهان بومی در مناظر خانه ما است.
  • کشاورزی در دنیای پسا وحشی: طراحی جوامع گیاهی برای مناظر انعطاف پذیر نوشته شده توسط توماس راینر و کلودیا وست. بخش م،فست، بخش راهنمای.
  • فدراسیون ملی حیات وحش ابزاری با کاربری آسان برای شناسایی گیاهان بومی در منطقه شما ارائه می دهد.
  • شعبه محلی شما از سیستم توسعه تعاونی می تواند منبع عالی لیست گیاهان و سایر اطلاعات عملی در مورد ساخت مناظر انعطاف پذیر باشد.

منبع: https://www.whiteflowerfarm.com/blog/2024/03/12/what-do-we-mean-when-we-talk-about-native-plants/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با