رکورد تولید نهال گردو پیوندی در کشور توسط رویال نهال شکسته شد !!!-ارغوان نهال

رکورد تولید نهال گردو پیوندی در کشور توسط رویال نهال شکسته شد !!!-ارغوان نهال

تیمار به موقع نهال این گونه به رشد طولی سریع‌تر آن کمک خواهد کرد و خرید نهال آماده تیمار شده بجای کاشت بذر، زمان شما را در رسیدن به محصول نهایی بسیار کوتاه خواهد نمود. به حالت کلی می‌توان گفت مقاومت درخت گردو لارا، در برابر گرما تا حدودی بیشتر از سرما است و میزان شب تشجنی گردوهای لارا، نسبت به دیگر انواع گردو کمتر است. تنها نیاز سرمایی این درخت همانطور که گفته شد برای خواب زمستانی کافی و کامل است و در فصول دیگر نیازی به سرما وجود ندارد. در میان گونه‌های متعدد گردوی موجود در جهان، نهال گردو لارا؛ سرگذشت خاص خود را دارد. به استناد تاریخ، گردو گیاهی است که از ایران به سراسر خاور میانه توزیع شده و سپس از طریق روم و یونان به سوی اروپای غربی حرکت کرده و در نهایت، به آمریکا نیز رسیده است. حال پس از گذشت هزاران سال از این سفر تاریخی، درخت گردو لارا، به عنوان محصولی آمریکایی به سرزمین مادری خود یعنی ایران بازگشته است.

  • چوب آن با دوام و مورد استفاده قرار می گیرد و کاشت آن مورد استقبال باغبانان قرار می گیرد.
  • باردهی محصولی که از یک درخت بالغ 9 تا 10 ساله ی آن می توان در نظر داشت، 40 تا 50 کیلو می باشد.
  • علائم کمبود پتاسیم در ابتدا ، برگها کمرنگ می شوند ، سپس لبه ها بالا می روند و پیچ می خورند و زیر برگها خاکستری می شود.
  • گلهای ماده روی درخت گرد هستند و هرگز از 2 تا 4 بیشتر نمی شوند.
  • این نهال یکی از محبوب ترین و انواع نهال های گردو است.

این نهال (گردو وینا) با مناطق گرم و خشک سازگاری دارد. عمر اقتصادی این نهال گردو بیش از 100 سال است. از نظر خرید نهال گردو نیز این رقم تجاری محسوب نمی شود.

این گردو کشیده است و رنگ مغز او کهربایی است. درصد مغزی این نوع گردو زیاد است و می توان آن را در آب و هوای معتدل ایران کشت کرد. این تنوع نهال گردو نیز به صورت نیمه پهن و کمی کوتاه رشد می کند.

خرید نهال گردو گزینه ی مناسبی می باشد یا پرورش بذر گردو:

انواع درخت گردو پیوندی به نسبت ارقام گردوی بذری، باردهی به مراتب بسیار بالاتر و مقاومت مناسبی هم در برابر آفات و بیماری های درختان گردو از خود به نمایش می گذارند. با توجه به این که درخت گردو چندلر بر روی پایه بذری پیوند می شود، نیاز آبی آن با برنامه آبیاری باغ های درختان بومی تفاوتی نخواهد داشت و در محدوده ۶۰۰۰ متر مکعب در سال در هکتار است. گردو امریکایی پیوندی پیوندی یکی از مهمترین مورد کشت در کالیفرنیا است و یکی از معروف ترین و پر کشت ترین ارقام نهال گردو در جهان محسوب می شود. قیمت گردوی امریکایی پیوندی با باز شدن جوانه ها در این واریته بعد از ارقام نهال گردو و ۸ روز قبل از انواع نهال گردو دیگر آغاز می شود.

گرده افشانی چندلر نیز بسیار زیاد است که به آن درخت گرده افشانی گفته می شود. ارتفاع ایده آل مورد نیاز نهال گردو در این رقم بین 800 تا 1500 متر است. قیمت نهال گردو؛ در این شکل شما در دسته نهال های مناسب و ارزان قیمت هستید. سعی کنید خاک باغ خود را پیش از خرید نهال گردو در لرستان به خوبی شخم زده و با افزودن کودهای شیمیایی آن را تقویت کنید. بهترین خاک برای کاشت نهال گردو، خاک های لومی و شنی و رسی هستند.

قیمت نهال گردو هارتلی در نهالستان آریا نهال:

دوره گرده افشانی پاین به خوبی با دوره پذیرش گل های مادگی همزمانی دارد، و باغات رقم پاین اغلب بسیار بارور هستند. گردوهای لارا؛ برای مناطق معتدلی که در بهار یخبندان را تجربه نمی‌کنند مناسب است و در چنین اتمسفری می‌توان از این نوع گردو انتظار محصول زیادی داشت. به عبارت بهتر وقتی درباره seedlings walnuts لارا، در میان گردوهای موجود صحبت می‌کنیم، از نهالی حساس به سرما و در عین حال پربازده و مرغوب صحبت می‌کنیم. در ادامه این مطلب به صورت جزئی‌تر درباره ویژگی‌ها و شرایط کشت این گردو صحبت خواهیم کرد. اما اگر نهال گردو ریشه داشته باشد ، می توانیم آنها را در خاک خشک یا فصول دیگر بکاریم. نهال های ریشه دار معمولاً گران تر و محکم ترند.

قیمت نهال‌ گردو توسرخ؛ بسته به نژاد، میزان باردهی، وزن مغز، مقاومت در برابر سرما و گرما، مقاومت به خشکی، بومی یا وارداتی بودن نهال و همچنین کیفیت دانه و میوه تولیدی آنها از 150 تا 250 هزار تومان متفاوت است. استفاده از نهال گردو به دلیل انتقال مواد شیمیایی به خاک و اندازه و رشد زیاد آنها برای باغ های شهری بسیار مناسب نیست. بهترین مناطق برای رشد نهال گردو مناطق با دمای منفی 30 تا 30 درجه سانتیگراد مثبت است. ویژگی مثبت خرید اینترنتی نهال گردو این است که علاوه بر تضمین کیفیت ، در زمان و هزینه سفر قابل توجهی نیز صرفه جویی می کنید.

ارقام پیوندی بهترین ارقام بازار می باشند، چندلر و فرنور هر دو از ارقام محبوب بازار می خرید نهال گردو باشند. درختان گردو معمولا در سال های اولیه کاشت رشد بیشتری دارد و در سنین بلوغ رشد آنها کمتر شده و باردهی آنها به اوج خود می رسد. در سنین کهن سالی نیز رشد آنها به حداقل رسیده و باردهی آنها نیز کم خواهد شد.

در واقع هر درخت مستعد برخی از بیماری ها می‌باشد. جالب است بدانید شایع ترین بیماری‌های نهال گردو چندلر بیماری و آفاتی همچون، بلایت گردو و آفت شانکر باکتریایی می‌باشد. که می‌تواند ریشه، ساقه، برگ، گل و درخت را نابود نماید.