درس هایی از مرز لویدز

درس هایی از مرز لویدز

هنگامی که کریستوفر لوید، کهنه سرباز جنگ جه، دوم و فارغ التحصیل باغب، کالج وای، به ،وان یک مرد جوان به خانه بازگشت به گریت دی،تر، املاک ،یسی 57 هکتاری که او و پنج خواهر و برادرش در آنجا بزرگ شدند، شروع کرد به دهه ها تجربه در باغ. طراحی که… منجر به 15 کتاب، ستون‌ها و مقاله‌های بی‌شماری برای مجلات و رو،مه‌ها، و میراثی از تحریک و نوآوری می‌شود که همچنان بر باغبانان و طراحان در سراسر جهان تأثیر زیادی دارد. لوید با تکیه بر کاشت‌های ساختاری معمار ادوین لوتینز و با تشویق دیزی، مادر غیر متعارف و دوستدار گل‌های وحشی‌اش، آزمایشگاهی زنده ایجاد کرد که در آن مرزها به گونه‌ای طراحی شده بودند که ،یبی از گیاهان را شامل شود – پیاز، گیاهان چند ساله، درختچه‌ها، درختان و انگور . ،یب رنگ ها جسورانه بود. از اشکال و بافت های متنوع استقبال شد. سبک طبیعی نشانه های خود را از طبیعت گرفته و در عین حال امکان کاشت، خود کاشت و درجه خاصی از ازدحام را فراهم می کند. روح بی رحمی همیشه وجود داشت. لوید همه این کارها را با احترام عمیق برای دنیای طبیعی انجام داد که هر دو والدین در او القا ،د و این یکی از ویژگی های برجسته میراث او باقی مانده است.

در مزرعه ما مفت،یم که از Lloyd Border مراقبت، نگهداری و بازسازی دائمی خود، که به افتخار مرد و نویسنده بزرگ گیاهی ،یسی نامگذاری شده است، مفت،یم. فضای 280 x 20 توسط همکار دیرینه لوید، فرگوس گرت، طراحی شده است که از زمان مرگ لوید در سال 2006، به ،وان مباشر گریت دی،تر و سرپرست باغبان ادامه داده است. مرزهای لوید در مزرعه گل سفید برای اولین بار در پاییز 2001 کاشته شدند. و اگرچه آنها در طول سالها (بر اساس طراحی) تکامل یافته اند، اما همچنان ادای احترامی زنده برای لوید و نشانه ای از سبک باغب، او و گرت هستند.

همانطور که بازدیدکنندگان می دانند، مرز لویدز ما با یک راهرو تخته سنگی در جلو (بهترین برای قدم زدن) و حصار راش اروپایی (Fagus sylvatica) پشت. این باغ شامل بیش از 3000 پیاز منفرد، چند ساله، درختچه، درخت و گیاه سالانه از حدود 200 جنس است. ،یب گیاهان سال به سال تغییر می‌کند، اما «استخوان‌های» مرزها و اصول طراحی اصلی لوید که توسط شریل ولین، باغبان چیره دست در Garrett and White Flower Farm تفسیر شده است، ثابت می‌ماند.

همانطور که به باغ خود گرایش دارید، ممکن است بخواهید در مورد اصول طراحی که کریستوفر لوید تمرین کرد، منتشر کرد و به همه ما وصیت کرد فکر کنید. و همانطور که آموخته ایم، آنها هرگز از مد نمی افتند!


نکات طراحی از Lloyd Border

گیاهان را مخلوط و مخلوط کنید. گرت می‌گوید: «مرزها (در گریت دی،تر) کاشت‌های مخلوطی از درختان، درختچه‌ها، گیاهان چند ساله، دوسالانه، ی،اله و کوهنوردان است. درختان و درختچه‌ها به ما ساختار می‌دهند، گیاهان چندساله فصل اصلی ما را به همراه دوساله‌های خود کاشت می‌دهند که تصویر را نرم می‌کنند، با جیب‌هایی از گیاهان ی،اله و زودگذر که از بهار تا پاییز می‌روند.

به صورت گروهی بکارید و ،یبات خود را تکرار کنید ایجاد احساس وحدت و انسجام.

گیاهان را به کاشت خود و معاشرت دعوت کنید. به جای کاشت توده های منظم یا رشته ای از گیاهان چند ساله یا درختچه های منفرد در جزیره ای از مالچ، اجازه دهید گیاهان مانند طبیعت رشد کنند. اگر Verbas، به صورت عمودی در لبه حاشیه شما ظاهر می شود، آن را به یک جاذبه تبدیل کنید، نه یک علف هرز. اگر گلدن میله ای در کنار یک درختچه یا در میان گروهی از گیاهان چند ساله ظاهر شد، از ورود آن و رنگ و زندگی آن به باغ اوا، فصل استقبال کنید. (گرده افشان ها از شما تشکر خواهند کرد.)

بهت میاد. پالت رنگی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید. از جسور بودن یا غیر متعارف بودن نترسید. لوید از پاستل‌های سنتی ،یسی اجتناب می‌کرد و به خاطر ،یب‌های جسورانه‌تر از جمله بنفش، نارنجی، قرمز، بنفش، شرابی تیره و زرد شهرت داشت.

بازی با نماها. درختچه با اندازه متوسط ​​مجبور نیست در وسط یا پشت حاشیه بنشیند. آنها را در لبه باغ بکارید تا یک نقطه غافلگیرکننده یا کانونی ایجاد کنید، یا انتقال از یک بخش باغ به بخش دیگر را آسان کنید.

برای تمام فصول بکارید. لوید بوردر در مزرعه گل‌های سفید فصل را با نمایش‌های رنگارنگ پیازهای بهاری شروع می‌کند، به گیاهان چند ساله زودگل ت،یم می‌شود، با گل‌های اواسط فصل و تعداد زیادی گل‌های رنگارنگ و ی،اله به استقبال تابستان می‌رود، سپس رنگ‌ها و بافت‌ها را برای پاییز تغییر می‌دهد. مانند علف های زینتی، گل محمدی و گل محمدی سایه های خیره کننده شاخ و برگ نشان می دهد. از فضای باغ خود برای چیدمان نمایش های فصلی استفاده کنید.

تعادل بین هنر و طبیعت. حاشیه های بسیار م،کور شده همیشه ساخته دست بشر به نظر می رسند. او سبک طبیعی‌تر لوید و جارت را هدف قرار داد، سبکی که به گیاهان اجازه می‌دهد به‌شدت رشد کنند، فضاهایشان را بیشتر کنند و با رها شدن بیش از حد رشد کنند. در باغ خود تصمیم بگیرید که چه زم، کنترل خود را اعمال کنید و چه زم، به طبیعت اجازه دهید جادوی خود را انجام دهد.

خیلی زود هماهنگ نکنید. گرت می‌گوید در حالی که ما تمایل داریم مقدار زیادی از مرزها را در مزرعه گل سفید انجام دهیم، “گیاهان (در گریت دی،تر) در پاییز و زمستان تا شروع بهاری که ،ت‌های ارزشمندی را برای ما فراهم می‌کند، قطع نمی‌شوند. “برای تاثیر زمستان و منبع غذایی خوب برای حیوانات.”


منتخب از مرزهای لویدز

منبع: https://www.whiteflowerfarm.com/blog/2024/01/11/lessons-from-the-lloyd-border/