آیا می خواهید گل کوکب زودرس در باغ شکوفا شود؟ غده های خود را در اوایل بهار در داخل گلدان قرار دهید

آیا می خواهید گل کوکب زودرس در باغ شکوفا شود؟  غده های خود را در اوایل بهار در داخل گلدان قرار دهید

بسیار آسان است که در مورد فصل آینده هیجان زده شوید و غده های گل محمدی را خیلی زود بکارید. متأسفانه، آنها در خاک سرد و مرطوب بسیار ضعیف عمل می کنند و مستعد پوسیدگی هستند. اگر به دنبال پ، روی چیزها و دیدن آن گل های شکوفه در اسرع وقت هستید، شروع به گذاشتن غده ها در ظرف ها کنید. در اینجا یک راه مستقیم برای:

وسایلت را جمع کن شما نیاز دارید: خاک گلدان، یک بیل یا اسکوپ، غده گل محمدی، گلدان خالی و یک قوطی آبیاری. قیچی و دستکش باغب، نیز مفید است.

غده ها در اندازه ها و شکل های مختلفی وجود دارند. برخی شبیه سیب زمینی های انگشتی هستند، برخی دیگر شبیه لوبیا چیتی هستند. برخی به صورت دسته ای هستند، برخی دیگر می توانند یک غده باشند. بر این اساس اندازه کاسه خود را انتخاب کنید.

هرس ، هر گونه رشدی که چروکیده، پوسیده یا خشک شده باشد.

کف گلدان را با چند سانت خاک گلدان پر کنید. نگه داشتن غده توسط ساقه، آن را در خاک قرار دهید.

با خاک گلدان پر کنید تا زم، که غده به جز نوک ساقه کاملاً پوشیده شود. (اگر مطمئن نیستید کدام انتهای ساقه است، غده را به پهلو در خاک قرار دهید و روی آن را با 2-3 اینچ خاک بپوش،د. مادر طبیعت آن را مرتب می کند.)

غده را به آرامی آبیاری کنیدبه اندازه کافی برای مرطوب ، خاک اطراف و از بین بردن هر گونه حفره هوا استفاده کنید. تا زم، که خاک خیلی خشک نشده است (ی،ی از کناره های گلدان جدا نشود) دیگر آبیاری نکنید. (آبیاری بیش از حد ممکن است باعث پوسیدگی شود.)

بر،ب ایمپلنت را وارد کنید بنابراین می تو،د انواع گل محمدی خود را بشناسید.

گلدان را در یک پنجره آفتابی یا زیر نور رشد قرار دهید دمای ایده آل 60 درجه فارنهایت یا گرمتر است. (گیاهان را روی رادیاتور یا منبع گرمایی دیگر قرار ندهید.) با افزایش دمای بیرون به 60 درجه فارنهایت یا بیشتر، گیاهان گل محمدی خود را بیرون ببرید و در معرض نور خورشید و نسیم قرار دهید. با نزدیک شدن به زمان کاشت، به تدریج میزان قرار گرفتن آنها در برابر ،اصر را افزایش دهید. (به این کار “سخت ،” گیاهان شما گفته می شود.) برخی از غده ها در عرض چند هفته شروع به رشد می کنند و برخی دیگر ممکن است برای ش،تن خواب بیشتر طول بکشد.

زم، که دمای خاک به 60 درجه فارنهایت رسید، گل محمدی را که در حال رشد در باغ هستند پیوند دهید. گیاهان زودتر از زم، که غده های خفته را در زمین کاشته بودید شروع به تولید گل می کنند.

منبع: https://www.whiteflowerfarm.com/blog/2024/01/03/want-earlier-dahlia-blooms-in-the-garden-،-your-tubers-indoors-in-early-spring/